Bronnen

De gebruikte bronnen:

* ADHD? Laat je niets wijsmaken!, Hermien de Backer.
* Praktische tips voor de opvoeding van kinderen met ADHD; richtlijnen voor ouders, leraren en begeleiders, Trix van Lieshout. * www.psyq.nl/programma ADHD * www.zitstil.be/adhd-add/kenmerken
* Barkley, R.A., Diagnose ADHD – Een gids voor ouders en hulpverleners, Lisse, Uitgeverij Swets, 2001.
* Compernolle, T., Doreleijers, T., Zit stil!: Handleiding voor het opvoeden van overbeweeglijke kinderen, Tielt, Lannoo, 2002.
* Gunning, prof. Dr. W.B., Behandelingsstrategieën bij kinderen en jeugdigen met ADHD, Houten/Diegem, Bohn Stafleu Van Loghum, 1998.
* Verliefde E, Hermans E., Geef me de tijd – Kinderen met leerproblemen in de klas, Leuven/Leusden, Acco, 2000.

* Ackaert, L. (2011). (in)(proef)druk. Gedragsstoornis of niet? Het Kind achter het label. Brussel, België: Bruno Vanobbergen, kinderrechtencommissaris.
* De Backer, H. (2003). ADHD? Laat je niets wijsmeken! Berchem, België: EPO.
* Vaneechoutte, A. (2015, 15 juni). “Zoek het probleem achter het etiket”. Geraadpleegd op 22 december, 2016, van https://www.klasse.be/1246/zoek-het-probleem-achter-het-etiket/.

* Verheyden, L. (2016, 7 juni). “Een leraar is geen therapeut”. Geraadpleegd op 22 december, 2016, van 

Websites:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD
http://www.geestelijkgezondvlaanderen.be/adhd
http://www.klasse.be/ouders/dossiers/adhd/
https://www.klasse.be/35929/omgaan-met-leerproblemen/
https://www.klasse.be/47079/leraar-geen-therapeut/.